Μενού
  • Α-
  • Α+

Μετά τη σχεδόν δεκαετή οικονομική κρίση αλλά και τα προβλήματα που προέκυψαν από την πανδημία, η ελληνική αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται σε ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια. Όμως η ανανέωση του στόλου των οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους της χώρας μας γίνεται με πολύ αργό ρυθμό. Κάτι που αποδεικνύεται με αριθμούς.

Σύμφωνα με την έκθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η Ελλάδα έχει τον μεγαλύτερο μέσο όρο ηλικίας οχημάτων από κάθε άλλη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης

  • Στα επιβατικά αυτοκίνητα ο μέσος όρος ηλικίας είναι 17,3 έτη (ακολουθεί η Εσθονία με 16,6 έτη, ενώ ο μέσος όρος στην ΕΕ είναι 12,3 έτη)
  • Στα βαν ο μέσος όρος ηλικίας είναι 21,4 έτη (ακολουθεί η Ρουμανία με 15,8 έτη)
  • Στα φορτηγά ο μέσος όρος ηλικίας είναι 23 έτη (ακολουθεί η Εσθονία με 20,9 έτη)
  • Στα λεωφορεία ο μέσος όρος ηλικίας είναι 18,8 έτη (ακολουθεί η Ρουμανία με 17,1 έτη)

Συνολικά στους ελληνικούς δρόμους κυκλοφορούν 6,7 εκατ. οχήματα, εκ των οποία τα 5,5 εκατ. είναι επιβατικά. Από αυτά, τα 4,5 εκατ. έχουν ηλικία άνω των 10 ετών.

Πρόσφατα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, σχολίασε το ενδεχόμενο επαναφοράς της απόσυρσης, ως ένα μέτρο για την ανανέωση του στόλου των οχημάτων. «Η απόσυρση είναι μία σκέψη, αλλά δεν έχω κάτι συγκεκριμένο αυτή τη στιγμή. Ο στόλος των οχημάτων που έχουμε είναι ο πιο γερασμένος στην Ευρώπη. Τέτοιες ιδέες είναι χρήσιμες, έχουν πέσει στο τραπέζι, αλλά όλα καταλήγουν στο σημείο που είναι το κόστος και η εύρεση των πόρων για την υλοποίηση όλων αυτών».

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.