Ενα απίστευτο περιστατικό συνέβη το βράδυ του Σαββάτου (19/2) σχεδόν στο σημείο του ναυτικού ατυχήματος με το πλοίο Euroferry Olympia στα ανοιχτά της Κέρκυρας. Συγκριμένα, ο δημοσιογράφος της ΕΡΤ Ιωαννίνων Βασίλης Σιώμος στην προσπάθειά του να καλύψει δημοσιογραφικά την πυρκαγιά, βίωσε μία θαλάσσια περιπέτεια, καθώς το ταχύπλοο σκάφος στο οποίο επέβαινε, μαζί με τον εικονολήπτη Θεόδωρο Παπάζογλου και τον καπετάνιο Σωτήρη Σωτηρόπουλο, παρουσίασε σοβαρή βλάβη, με φωτιές να βγαίνουν από το μηχανοστάσιο, την ώρα που βρισκόταν δίπλα στο φλεγόμενο πλοίο και το ρεπορτάζ ήταν σε εξέλιξη.
Το περιστατικό συνέβη λίγο μετά τις 9 το βράδι και ενώ η δημοσιογραφική ομάδα της ΕΡΤ κατέγραφε όλη την ημέρα τις προσπάθειες κατάσβεσης της φωτιάς και εντοπισμού των αγνοούμενων από σκάφη του Λιμενικού και του Πολεμικού Ναυτικού. Ξαφνικά ο καπετάνιος του ταχύπλοου εντόπισε καπνούς να βγαίνουν από την μπουκαπόρτα της μηχανής και την ίδια στιγμή, έσβησαν όλα τα φώτα του σκάφους, με αποτέλεσμα ο κίνδυνος να είναι διπλός: Αφενός να υπάρχει φωτιά στο μηχανοστάσιο, αφετέρου να υπάρχει κίνδυνος ναυαγίου, αφού χωρίς φώτα, το σκάφος ήταν «αόρατο» στα παραπλέοντα σκάφη που εκτελούσαν πυρόσβεση και έρευνες για τους αγνοούμενους του Euroferry Olympia.
Διαβάστε ακόμη: Euroferry Olympia: Ελπίδες και για άλλους επιζώντες - Υπάρχουν μέρη του πλοίου που δεν πήραν φωτιά
Ο Βασίλης Σιώμος περιγράφει τις στιγμές έντασης που ακολούθησαν: «Ψύχραιμος ο κάπτεν Σωτηρόπουλος, μας έδωσε αμέσως σωσίβια και ενημέρωσε το Λιμενικό. Δεν ξέραμε πόσο μεγάλη ήταν η βλάβη. Μας είπε να απασφαλίσουμε τους πυροσβεστήρες και να είμαστε έτοιμοι για κατάσβεση. Ανοιξε το καπάκι της μηχανής, με τον φόβο ότι το οξυγόνο που θα έμπαινε μέσα, θα προκαλούσε πυρκαγιά. Ευτυχώς δεν χρειάστηκε».
Ο έμπειρος καπετάνιος εντόπισε την βλάβη που είχε οδηγήσει σε υπερθέρμανση της μηχανής. Μια καμένη φλάντζα είχε οδηγήσει την θερμοκρασία πολύ πάνω από τα όρια λειτουργίας του θηριώδη κινητήρα. Η περιπέτεια όμως δεν είχε τελειώσει. Το σκάφος έμενε ακυβέρνητο, 14 μίλια από το λιμάνι της Κέρκυρας και η τύχη του, μαζί με αυτή και των τριών επιβαινόντων, ήταν αβέβαιη. Σε λίγα λεπτά τους προσέγγισε το σκάφος του Λιμενικού.
Ενημερώθηκαν για την βλάβη και ρώτησαν αν μπορεί να κάνει πλεύση με ασφάλεια. Ο καπετάνιος, ρίχνοντας συνεχώς νερό στο σύστημα ψύξης, εναλλάξ με τους επιβαίνοντες, κατάφερε να βάλει μπροστά την μηχανή. Με πολύ μικρή ταχύτητα και έχοντας συνεχώς την προσοχή τους στραμμένη στα παραπλέοντα σκάφη, κατάφεραν τελικά να αποβιβαστούν σώοι μετά από πολλή ώρα, στο λιμάνι της Κέρκυρας.
«Από εκεί που πήγαμε να καταγράψουμε διάσωση βρεθήκαμε σε κίνδυνο»
Πολλά πέρασαν από το μυαλό των ανθρώπων που βρέθηκαν ξαφνικά μέσα σε μια επικίνδυνη κατάσταση, την ώρα που επιχειρούσαν να εκτελέσουν το καθήκον τους. Χαρακτηριστικά είναι τα λόγια του δημοσιογράφου Βασίλη Σιώμου: «Το να πας για διάσωση και σε λίγα δευτερόλεπτα να βρεθείς στην θέση τον διασωθέντων και να αισθανθείς τον φόβο, τον τρόμο ότι μπορεί και να είναι οι τελευταίες στιγμές που ζεις, είναι κάτι που σε κυριεύει. Το μυαλό δύσκολα το ελέγχεις, κρατώντας τον πυροσβεστήρα μπροστά στην πόρτα από το μηχανοστάσιο.
Οι εικόνες που βλέπεις είναι πολλές. Θα έχει φωτιά; Θα μπορέσουμε να την σβήσουμε; Θα πέσουμε στο νερό θα σωθούμε; Να πάρουμε τηλέφωνο την οικογένεια, να πούμε ότι είμαστε καλά. Όμως το αίσθημα της επιβίωσης διώχνει της αρνητικές σκέψεις και επικεντρώνεσαι στην διάσωσή σου. Η λογική σταματά, γίνεσαι τολμηρός, είσαι έτοιμος για όλα και παλεύεις να σωθείς».
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.