Μενού
  • Α-
  • Α+

Ξεκινά σήμερα η ελληνική PISA, οι διαγνωστικές εξετάσεις που θα διενεργηθούν στα πρότυπα του διεθνούς διαγωνισμού του ΟΟΣΑ προωθόντας έτσι την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος και του επιπέδου γνώσεων των μαθητών προκειμένου να βελτιωθεί το πρόγραμμα σπουδών. Στην ελληνική PISA θα λάβουν μέρος περί τις 12.000 μαθητές της Στ΄ Δημοτικού και της Γ΄ Γυμνασίου από 600 σχολεία όλης της χώρας, η επιλογή των οποίων σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας, έγινε από Επιστημονική Επιτροπή με στρωματοποιημένη δειγματοληψία. Περιλαμβάνονται μονοθέσια-ολιγοθέσια-πολυθέσια Δημοτικά και μικρά-μεσαία-μεγάλα Γυμνάσια. Στόχος ήταν το δείγμα να είναι αντιπροσωπευτικό όλων των σχολείων της χώρας, έτσι ώστε να συμμετέχουν μαθητές που φοιτούν σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα με διαφορετικές συνθήκες.

Σύμφωνα πάντα με την ανακοίνωση που εξέδωσε το Υπ. Παιδείας, τα φύλλα απαντήσεων των μαθητών εκτός από το ότι είναι ανώνυμα, περιέχουν μόνο την πληροφορία της περιφέρειας όπου ανήκει κάθε σχολείο, δηλαδή όταν θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα, θα γνωρίζουμε πώς τα πήγαν οι μαθητές της Αττικής, της Ηπείρου, του Νοτίου Αιγαίου κλπ.

Τα θέματα περιλαμβάνουν τις βασικές γνώσεις που οι μαθητές πρέπει να έχουν κατακτήσει στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο. Τα θέματα είναι οικεία για τους μαθητές, στο ύφος των σχολικών βιβλίων και όσων έχουν διδαχθεί αυτά τα χρόνια. 

Για τις συγκεκριμένες εξετάσεις την αντίθεσή τους έχουν δηλώσει η ΔΟΕ, η ΟΛΜΕ και δεκάδες πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια σωματεία. Οι ομοσπονδίες κήρυξαν τρίωρη στάση εργασίας, η οποία τελικά κηρύχθηκε παράνομη και καταχρηστική από το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών, μετά την κατεπείγουσα αγωγή που κατέθεσε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, για το πρώτο 3ωρο του πρωινού προγράμματος, καλώντας τα μέλη τους να μην συμμετάσχουν στις διαδικασίες διεξαγωγής του ελληνικού προγράμματος PISA, προκειμένου να ακυρωθούν οι εξετάσεις.

Οι Ομοσπονδίες αναφέρουν, μεταξύ άλλων, ότι «το πρόγραμμα αυτό έχει δεχτεί σοβαρή κριτική παγκοσμίως» επειδή «η χρησιμοποίησή του ως ερευνητικού εργαλείου οδηγεί σε έναν ακραίο ανταγωνισμό ανάμεσα στην εκπαιδευτική κοινότητα, οδηγεί σε κατηγοριοποίηση και κατάταξη των σχολείων, των μαθητών/μαθητριών αλλά και των εκπαιδευτικών, ενώ προσανατολίζει τη διδασκαλία σε προσχεδιασμένα μαθήματα και ενισχύει την στείρα αποστήθιση σε βάρος της κριτικής και δημιουργικής μάθησης».

Τα υπουργείο από τη μεριά του διευκρινίζει, ότι τα αποτελέσματα των εξετάσεων θα συλλέγονται ανώνυμα και δεν θα προσμετρώνται στους βαθμούς των μαθητών. Τα θέματα περιλαμβάνουν «τις βασικές γνώσεις που οι μαθητές πρέπει να έχουν κατακτήσει στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο», «οι μαθητές δεν χρειάζονται καμία προετοιμασία για να συμμετέχουν στις εξετάσεις, δεν βαθμολογούνται» και ότι «δεν έχουν σχέση οι διαγνωστικές εξετάσεις με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ή του εκπαιδευτικού έργου».

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA