Μενού
  • Α-
  • Α+

Αντιμέτωποι με καθημερινές, πλέον, ανατιμήσεις προϊόντων και αυξήσεις τιμών έρχονται οι καταναλωτές που καλούνται να βάλουν ακόμη πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη ώστε να αγοράσουν τα βασικά είδη διατροφής. Το ράλι της ανόδου των τιμών σε όλα σχεδόν τα προϊόντα μοιάζει ασταμάτητο τους τελευταίους μήνες με τις τιμές να αλλάζουν -αποκλειστικά προς τα πάνω- ακόμη και μέρα με τη μέρα. Προϊόντα όπως το ψωμί, το κρέας και τα γαλακτοκομικά εκτινάσσουν τον οικογενειακό προϋπολογισμό με τους καταναλωτές να αναζητούν τρόπους ώστε να περιορίσουν όσο το δυνατόν περισσότερο τα έξοδα. Σε αυτή την κατεύθυνση είναι άλλωστε και τα μέτρα που πρόσφατα εξήγγειλε ο πρωθυπουργός με στόχο την ελάφρυνση των καταναλωτών.

Διαβάστε ακόμη: Καυσόξυλα για το τζάκι: Πάνω από 30% οι αυξήσεις στις τιμές πριν από το πλαφόν - Τι ισχύει για το πέλετ και η «κακή» πρόβλεψη για τις γιορτές

Η πρόσφατη έρευνα της Eurostat επιβεβαίωσε τη μεγάλη αύξηση στο ψωμί στην Ευρωπαϊκή Ενωση απόρροια εν πολλοίς του πολέμου στην Ουκρανία και του φρένου στις εξαγωγές από τη Ρωσία, των δύο χωρών που σχετίζονται με τις μεγαλύτερες παραγωγές σιτηρών στην Ευρώπη. Η μέση τιμή του ψωμιού στην ΕΕ ήταν κατά 18% υψηλότερη τον Αύγουστο, σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά, με βάση στοιχεία της Eurostat. Αυτή είναι η μεγαλύτερη αύξηση από τον Δεκέμβριο του 2017, όταν η Eurostat ξεκίνησε να κρατά στατιστικά στοιχεία. Τον Αύγουστο του 2021 η μέση τιμή του ψωμιού αυξήθηκε κατά 3% σε ετήσια βάση. Στο επίπεδο του 18% κινείται και η αύξηση της τιμής στη χώρα μας, με το σύνολο των φούρνων να έχουν ανεβάσει τις τιμές τους τόσο στο ψωμί όσο και στα άλλα προϊόντα. Την Παρασκευή η Eurostat επιβεβαίωσε ότι ο πληθωρισμός στην ευρωζώνη έφτασε σε υψηλό όλων των εποχών, στο 9,1% τον Αύγουστο, λόγω των υψηλών τιμών στην ενέργεια και τα τρόφιμα.

Οι αρτοποιοί λένε πως αναγκάζονται να πουλάνε σε τιμές κόστους την ώρα που επιχειρηματίες του κλάδου τονίζουν πως για να είναι μια επιχείρηση βιώσιμη θα πρέπει να πωλείται το ψωμί στα 2 ευρώ τουλάχιστον και κάποιοι λένε ακόμα 3 ευρώ το κιλό, πράγμα φυσικά αδύνατο επειδή κανείς δεν θα αγόραζε.

The referenced media source is missing and needs to be re-embedded.

Μεγάλες αυξήσεις στο κρέας και σε βασικά προϊόντα

Την ίδια στιγμή, αυξημένες τιμές ακόμη και πάνω από 1 ευρώ το κιλό συναντάμε στην αγορά κρέατος. Οι ανατιμήσεις υπολογίζονται στο 20 με 25% και ήδη οι καταναλωτές φαίνεται πως στρέφονται σε κεντρικές αγορές ώστε να αγοράσουν κρέας. Οπως αναφέρει ο πρόεδρος των κρεοπωλών στη Βαρβάκειο αγορά «κρατάμε τις τιμές με νύχια και με δόντια και έχει αυξηθεί η κίνηση. Εχουμε κάνει μεγάλες απορροφήσεις». «Αρκετός κόσμος έχει φύγει από τα σούπερ μάρκετ. Εμείς αγοράζουμε σε σχέση πμε τον περασμένο μήνα τουλάχιστον 10% ακριβότερα» είπε ο κ. Ευριπιώτης και μάλιστα όπως ανέφερε: «Στο τέλος του μήνα περνά ο κόσμος από εδώ και λέει να πάει πρώτα να πληρώσει το ρεύμα, στη ΔΕΗ που είναι δίπλα, και μετά να έρθει να αγοράσει κρέας».

Σε ό,τι έχει να κάνει με τις τιμές πώλησης στα σούπερ μάρκετ, το μοσχαράκι από τα 8.50 - 9€ φτάνει τα 13 - 15€, το κοτόπουλο από τα 2 - 2,5€ φτάνει τα 3,50 - 4 και το χοιρινό από τα 3,50 - 5 φτάνει τα 5 - 7€ το κιλό. Οι αυξήσεις είναι στο μοσχάρι έως και 76%, ενώ στο κοτόπουλο και το χοιρινό έως 100%. Και αυτό χωρίς να αγοράζει κανείς τη λεγόμενη πρώτη ποιότητα, αφού σήμερα σε σουπερμάρκετ το βόειο κιλότο φτάνει τα 30€/κιλό, το χοιρινό φιλέτο στα 13,5€ και το κοτόπουλο ελευθέρας βοσκής στα 11 ευρώ/ κιλό και το βιολογικό στα 11€. Η επιβάρυνση στο μέσο οικογενειακό τραπέζι που θα αγόραζε από 2 κιλά κρέας από το κάθε είδος είναι αδιανόητα ψηλή. Μία οικογένεια που έδινε για κρέας 27€ την εβδομάδα τώρα δίνει έως και 52€, μία αύξηση πάνω από 90%.

Εξάλλου, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Εφημερίδας των Συντακτών, οι τιμές στο γάλα παρουσιάζουν αυξήσεις που φτάνουν ως και το 31% ενώ συνολικά στα βασικά τρόφιμα στα σούπερ μάρκετ παρατηρούνται αυξήσεις από 7,5% ως και 30% στα βασικά τρόφιμα. 

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA