Την ανάθεση της έρευνας για την τραγωδία στα Τέμπη σε εφέτη ειδικό ανακριτή αποφασίζουν οι δικαστικές αρχές. Σύμφωνα με πληροφορίες ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας Σταμάτης Δασκαλόπουλος, που έχει την εποπτεία της έρευνας στα Τέμπη, με έγγραφο του, λόγω της σοβαρότητας της υπόθεσης ζήτησε να συγκληθεί άμεσα η Ολομέλεια του Εφετείου Λάρισας, προκειμένου να ανατεθεί σε εφέτη- ανακριτή η έρευνα για την τραγωδία στα Τέμπη.
Η έρευνα, θα κινηθεί προς κάθε κατεύθυνση για την αναζήτηση ποινικών ευθυνών, εκτός από εκείνες του σταθμάρχη, σε υπηρεσιακούς παράγοντες του ΟΣΕ, επιθεωρητή κυκλοφορίας και άλλους, που θα ελεγχθούν για το πως ένας σταθμάρχης με μηδενική σχεδόν εμπειρία βρέθηκε στο νευραλγικό πόστο της Λάρισας και μάλιστα το τριήμερο της Καθαρής Δευτέρας, όταν η κίνηση των τρένων ήταν αυξημένη.
Ο κ. Δασκαλόπουλος ζητά από την προϊσταμένη του Εφετείου Λάρισας τη σύγκληση της Ολομέλειας Εφετών προκειμένου να οριστούν 2 εφέτες ειδικοί ανακριτές (τακτικός και αναπληρωτής) για να ερευνήσουν ενδελεχώς και γρήγορα την υπόθεση.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο έγγραφό του αναφέρει: «Λόγω των τεράστιων και πολυσύνθετων ευθυνών που ανακύπτουν από το μέχρι τώρα αποδεικτικό υλικό αλλά και από δημοσιεύματα στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο, επιβάλλεται να εξεταστούν ενδελεχώς και σύντομα οι ποινικές ευθύνες τρίτων προσώπων, αφενός στο πλαίσιο της ήδη ασκηθείσας ποινικής δίωξης αφετέρου στο πλαίσιο άλλων συναφών αδικημάτων».
Παράλληλα και με αφορμή την επιστολή του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, προς τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρο Ντογιάκο, διατάχθηκε ξεχωριστή έρευνα από τη Δικαιοσύνη για την καθυστέρηση στην υλοποίηση των έργων για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου με έλεγχο των συμβάσεων, γιατί δεν προχώρησαν, πόσα χρήματα δαπανήθηκαν, γιατί δεν τηρήθηκαν χρονοδιαγράμματα και ποιοι ευθύνονται για όλα αυτά.
Τέμπη: Πού ήταν ο δεύτερος σταθμάρχης;
Ενα από τα μεγάλα ερωτήματα που δημιουργήθηκαν από την πρώτη στιγμή και πλέον, μετά από τα όσα υποστήριξε ο επιθεωρητής του ΟΣΕ που πλέον είναι σε αργία, είναι εντονότερο αφορά στο «Γιατί ήταν μόνος του στη βάρδια ένας άπειρος σταθμάρχης;». Με βάση τα όσα έχουν διαρρεύσει μέχρι στιγμής στον σταθμό της Λάρισας, όταν πέρασε η αμαξοστοιχία Intercity 62 έπρεπε να υπάρχει και δεύτερος σταθμάρχης, που ωστόσο -σύμφωνα με την ΕΡΤ- φαίνεται πως έφυγε μισή ώρα νωρίτερα.
Ο κατηγορούμενος σταθμάρχης έφτασε στις 9:30 το βράδυ στο σταθμαρχείο Λάρισας και ξεκίνησε την βάρδια του στις 10 το βράδυ. Πριν από τις 11 το βράδυ, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, έφυγε από το πόστο του ο απογευματινός σταθμάρχης.
Σύμφωνα με τον επιθεωρητή οι βάρδιες ήταν:
- Πρωινή: 6.00 - 15.00
- Απογευματινή: 14.00 - 23.00
- Βραδινή: 22.00 - 6.00
Ο ρόλος του κλειδούχου
Την ίδια στιγμή σύμφωνα με τα όσα μετέδωσε ο ΣΚΑΪ, στη βάρδiα υπάρχει πάντα και ο κλειδούχος, που συνήθως πηγαίνει στο σταθμαρχείο, χωρίς να είναι υποχρεωμένος να βρίσκεται εκεί. Ωστόσο, όπως αναφέρθηκε, φαίνεται πως το συγκεκριμένο βράδυ έμεινε στο γραφείο του. Μάλιστα όπως αναφέρουν έμπειροι εργαζόμενοι αν ο κλειδούχος είχε πάει στο γραφείο του σταθμάρχη πιθανότατα θα έβλεπε στην κονσόλα οτι κάτι δεν πάει καλά και θα το είχε επισημάνει.
Τι υποστήριξε ο σταθμάρχης
Σύμφωνα με το δικηγόρο του 59χρονου σταθμάρχη που κρίθηκε προφυλακιστέος, δεν «έπινε» και δεν «γλένταγε» τη στιγμή της σύγκρουσης όπως έχει αναφερθεί από άλλους δικηγόρους. Διέψευσε τα όσα έχουν ακουστεί ότι εγκατέλειψε το πόστο του, επισημαίνοντας ότι «βρισκόταν συνεχώς στο πόστο του και για ένα σατανικό χρονικό διάστημα περίπου 20 λεπτών, ήταν επιφορτσιμένος με την σιδηροδρομική ασφάλεια όλης της Κεντρικής Ελλάδας».
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.