Μενού
canadair3
Canadair | Eurokinissi
  • Α-
  • Α+

Συγκλονισμένη είναι η ελληνική κοινωνία από την πτώση του Canadair στην Κάρυστο, όπου επιχειρούσε για την κατάσβεση της μεγάλης φωτιάς κοντά στον οικισμό Πλατανιστός.

Θύματα οι δύο πιλότοι, Χρήστος Μουλάς και Περικλής Στεφανίδης που έπεσαν εν ώρα καθήκοντος και για τους οποίους έχει κηρυχθεί τριήμερο πένθος στις Ένοπλες Δυνάμεις.

Παράλληλα, σε εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες για τα αίτια της τραγωδίας. Στα πλάνα που μετέδωσε η ΕΡΤ το Canadair CL-215 καταγράφηκε να χτυπάει με το δεξί φτερό σε ψηλή βλάστηση, να χάνει τον πλωτήρα και να παίρνει κλήση προς τα δεξιά.

Μερικά δευτερόλεπτα αργότερα συνετρίβη σε δύσβατη πλαγιά, μερικές εκατοντάδες μέτρα από το σημείο όπου πραγματοποίησε την τελευταία ρίψη νερού.

Τι συνέβη μετά την απώλεια του πλωτήρα

Για τα αίτια της πτώσης του πυροσβεστικού αεροσκάφους μίλησε στην εκπομπή «Συνδέσεις» της ΕΡΤ ο αεροναυπηγός Φαίδων Καραϊωσηφίδης ο οποίος δήλωσε χαρακτηριστικά ότι «το βίντεο αυτό θα μας στοιχειώνει για πάντα».

Όπως είπε ο ίδιος, από την ανάλυση του επίμαχου βίντεο προκύπτουν ορισμένα ερωτήματα, ενώ εξέφρασε την απορία εάν ο πλωτήρας ήταν το μόνο σύστημα που υπέστη ζημιά.

«Για όσους βλέπουν και ξαναβλέπουν αυτό το βίντεο να επισημάνουμε να προσέξουν εκείνο το κόκκινο κομμάτι του πτερυγίου που αμέσως μετά, πηγαίνοντας προς το εσωτερικό της πτέρυγας, βρίσκεται το πηδάλιο. Στο πίσω μέρος της πτέρυγας είναι ένα από τα πηδάλια ελέγχου. Είναι το πηδάλιο κλίσης» είπε.

Ο κ. Καραϊωσηφίδης εκτίμησε ότι το πιθανότερο είναι να είχε χαθεί ο έλεγχος του αεροσκάφους εξαιτίας της βλάβης του. «Έχουμε ξαναδεί αεροπλάνα να χάνουν τον πλωτήρα (το βοηθητικό εξάρτημα του καναντέρ το οποίο τον βοηθάει στην προσθαλάσσωση για να μην ακουμπήσει το φτερό κάτω). Έχει συμβεί σε υδροληψία», ανέφερε.

«Δεν ήμασταν μέσα στο αεροπλάνο. Δεν έχουμε τα στοιχεία, αλλά το ερώτημα που υπάρχει είναι αν εκείνο το πτερύγιο που υπάρχει σε εκείνο το σημείο παρέμεινε ακέραιο στη συνέχεια. Διότι αν δεν παρέμεινε, τότε το αεροπλάνο θα είχε ένα σοβαρό πρόβλημα ελέγχου» τόνισε ο Φαίδων Καραϊωσηφίδης.

Το χρονικό της τραγωδίας

Όλα ξεκίνησαν στις 15:00 της Τρίτης, 25 Ιουλίου, όταν έγινε γνωστή η είδηση για την πτώση αεροσκάφους Canadair CL-215 που επιχειρούσε στο μέτωπο της φωτιάς στον Πλατανιστό Καρύστου, στην Εύβοια.

Αμέσως στην περιοχή έσπευσαν ένα ελικόπτερο Super Puma και ένα ελικόπτερο ΑΒ-205 της Πολεμικής Αεροπορίας καθώς και ένα ελικόπτερο S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, ενώ η τύχη των δύο χειριστών ήταν άγνωστη.

Το συγκλονιστικό βίντεο δείχνει τη συντριβή του CL-215 που έγινε αμέσως μετά τη ρίψη νερού, με το δεξί φτερό του να προσκρούει σε δέντρο. Ο δεξιός πλωτήρας αποκόπηκε με συνέπεια να πάρει δεξιά κλίση και να συντριβεί στο έδαφος.

Τα τελευταία λόγια των πιλότων του Canadair

Τα τελευταία λόγια των πιλότων πριν τη συντριβή του Canadair στην Κάρυστο αποκαλύπτει στο OPEN ο πυροσβέστης που μίλησε τελευταίος μαζί τους.

«Είχαμε επικοινωνία μαζί τους. Δεν μας ανέφεραν κανένα πρόβλημα στο αεροσκάφος. Μας είπαν "είμαστε έτοιμοι να επιχειρήσουμε. Πάμε για τελευταίο εφοδιασμό και φεύγουμε". Λίγα λεπτά αφού μιλήσαμε, μάθαμε από τον ασύρματο ότι το αεροσκάφος έπεσε».

Αυτά ήταν τα λόγια που είπε στο OPEN ο πυροσβέστης, ο τελευταίος άνθρωπος δηλαδή που επικοινώνησε με τους ήρωες πιλότους μας, τον Σμηναγό Χρήστο Μουλά και τον Ανθυποσμηναγό, Περικλή Στεφανίδη, πριν τη συντριβή του Canadair και τον θάνατό τους που βύθισε τη χώρα στο πένθος.

Ο πυροσβέστης τόνισε: «Δεν μπορώ ακόμη να πιστέψω ότι τρία λεπτά πριν μιλούσα μαζί τους και έπειτα από 10 λεπτά ακριβώς έμαθα ότι το αεροσκάφος έπεσε».

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA