Η Ελληνικό Μετρό απάντησε στις διαμαρτυρίες των κατοίκων σχετικά με την κοπή δέντρων που πραγματοποίησε σήμερα η Αττικό Μετρό στα Εξάρχεια, γύρω από το χώρο κατασκευής του νέου σταθμού.
Η εταιρία ενημέρωσε πως τα δέντρα θα μεταφυτευτούν για να μπορέσουν να επανατοποθετηθούν μελλοντικά, ενώ έχει δρομολογηθεί η φύτευση 2.000 νέων δέντρων. Δήλωσε επίσης πως τα έργα δε θα αλλοιώσουν τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της περιοχής.
Η απάντηση της Ελληνικό Μετρό
Η εταιρία πληροφόρησε πως στην παρούσα φάση κλαδεύεται περίπου το 90% των δέντρων που βρίσκονται εντός της υφιστάμενης εργοταξιακής περίφραξης, προκειμένου όμως να μεταφυτευτούν προσωρινά, σύμφωνα με τις προβλέψεις της ΑΕΠΟ στο φυτώριο του Δήμου Αθηναίων.
Αφού τα δέντρα αυτά δεχθούν τις κατάλληλες καλλιεργητικές φροντίδες, θα μεταφυτευθούν από την Εταιρεία Ανάπλασης Α.Ε. σε χώρους πρασίνου κοντά στην πλατεία των Εξαρχείων, σύμφωνα με τις προβλέψεις του Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του Δήμου Αθηναίων, της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. και της Ανάπλασης Α.Ε.
Η Ελληνικό μετρό τόνισε πως, σύμφωνα με το Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., Δήμου Αθηναίων και της εταιρείας ΑΝΑΠΛΑΣΗ Α.Ε., πρώτη φορά στην κατασκευή έργων Μετρό στην Ελλάδα, θα φυτευτούν 2000 νέα δέντρα σε θέσεις που θα υποδείξει ο Δήμος Αθηναίων, πέρα από αυτά που θα μεταφυτευθούν σύμφωνα με την εγκεκριμένη περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου στο πλαίσιο αποκατάστασης της Πλατείας για τη διατήρηση του ισοζυγίου.
Τα πλεονεκτήματα του σταθμού
Η εταιρία επισημαίνει πως το Μετρό αποτελεί το πιο φιλικό μέσο μεταφοράς για το περιβάλλον σε μεγαλουπόλεις. Όταν θα λειτουργήσει, θα εξυπηρετούνται 340.000 επιβάτες ημερησίως, 53.000 λιγότερα αυτοκίνητα την ημέρα θα κυκλοφορούν στους δρόμους, 17.000 λιγότεροι τόνοι διοξειδίου του άνθρακα ετησίως θα εκλύονται στην ατμόσφαιρα, ενώ θα εξοικονομούνται καθημερινά 1.216 MWh ενέργειας .
Τόνισε επίσης πως το σχέδιο για τα έργα που θα γίνουν στο επίπεδο της οδού, δηλαδή οι αναπλάσεις των πλατειών, εντάσσει τις κατασκευές (είσοδο, ανελκυστήρα, φρέατα αερισμού, κλίμακες) στην αρχική φιλοσοφία τους, με γνώμονα τον τοπικό σχεδιασμό, διατηρώντας τα κυρίαρχα στοιχεία τους, όπως παιδικές χαρές, σιντριβάνια, αγάλματα/προτομές και βεβαίως το πράσινο αναβαθμίζοντας ταυτόχρονα και εκσυγχρονίζοντας το σύνολο του εξοπλισμού.
Η ανάπλαση θα σέβεται τον αρχικό σχεδιασμό της περιοχής, συμβιβάζοντάς τον με τις ανάγκες διάνοιξης του Μετρό. Για την πλατεία Εξαρχείων οι είσοδοι και τα σημεία εξαερισμού θα καταλαμβάνουν λιγότερο από το 10% της επιφάνειάς της. Συγκεκριμένα στο σταθμό «Εξάρχεια» η επιφάνεια των εγκαταστάσεων (σκάλες, ασανσέρ, φρεάτια εξαερισμού) θα είναι 243,00 μ2 από τα 2.984 μ2 της πλατείας.
Τέλος αναφέρεται πως η διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης για το έργο κράτησε για μεγάλο διάστημα (8 μήνες) από τις 02/02/2017 έως τις 06/10/2017 και ότι κατά τη διάρκειά της δεν υποβλήθηκε στο πλαίσιο αυτής οποιαδήποτε αντίρρηση για την κατασκευή του σταθμού.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.