Οι χειριστές δεν μπορούσαν να δουν τη συστάδα των δέντρων πίσω από τη φωτιά, λόγω των πυκνών καπνών, σημειώνει ο ταξίαρχος εν αποστρατεία, Μάμας Κρασσάς, αναφορικά με την πτώση του Canadair στην Κάρυστο.
Ο ίδιος, ο οποίος είναι ο πατέρας του πιλότου του δεύτερου Canadair που επιχειρούσε στην περιοχή, έκανε τη δική του εκτίμηση για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες συνετρίβη το πυροσβεστικό αεροσκάφος.
«Οι χειριστές προσπάθησαν να κατέβουν χαμηλά για να είναι αποτελεσματικοί στη φωτιά, να τη σβήσουν» ανάφερε μιλώντας στην εκπομπή «Ανοιχτή Επικοινωνία» του Open και συνέχισε:
«Επειδή όμως πάντα κατεβαίνουν με αντίθετη ροή ανέμου για να υπάρχει στήριξη στο αεροπλάνο, οι καπνοί από τη φωτιά πηγαίνουν προς το μέρος τους με αποτέλεσμα να μην μπορούν να δουν πίσω από τη φωτιά τη συστάδα των δέντρων».
«Δεν θα μπορούσε να γίνει τίποτα, είναι ανεξέλεγκτο το αεροπλάνο»
Αναφορικά με το χτύπημα του φτερού πάνω στα δέντρα, ο κ. Κρασσάς είπε: «Κατεβαίνοντας χαμηλά για να είναι αποτελεσματικοί, στην απαγκίστρωση, στη δεξιά στροφή, βρήκε το ακροπτερύγιο του δεξιού φτερού του αεροσκάφους στα δέντρα, αποκολλήθηκε ο πλωτήρας και απ' ότι φαίνεται, με δική μου εκτίμηση, προσωπική, χτύπησε τα πηδάλια του αεροσκάφους και τα κατέστρεψε».
«Δεν θα μπορούσε να γίνει τίποτα, είναι ανεξέλεγκτο το αεροπλάνο, κάνει ό,τι θέλει αυτό, δεν υπακούει στις εντολές του χειριστή και δεν υπάρχουν πηδάλια για να το οδηγήσεις», επισήμανε ακόμα ο κ. Κρασσάς.
Και συμπλήρωσε: «Εάν έφευγε μόνο αυτό το κομμάτι το αεροπλάνο μπορεί να πετάξει κανονικά, δεν υπάρχει πρόβλημα, πλην όμως το γεγονός πως φαίνεται ότι καθώς αποκολλήθηκε από το φτερό χτύπησε στην άκρη στο πίσω μέρος του φτερού που είναι τα πηδάλια του αεροσκάφους. Τα κατέστρεψε και έτσι το αεροπλάνο ήταν ανεξέλεγκτο».
Συνέχισε δε λέγοντας: «Κατεβαίνοντας χαμηλά υπήρχαν καπνοί, έντονοι καπνοί, κατά τη διάρκεια της άφεσης του νερού. Γι' αυτό σάς είπα ότι ο χειριστής κατά πάσα πιθανότητα δεν είδε τι υπήρχε πίσω από τον καπνό. Αυτό μου το επιβεβαίωσε και ο γιος μου, ο οποίος μου είπε ότι "ούτε εγώ καθώς έπεφτα είδα τη συστάδα των δέντρων πίσω από την φωτιά"».
«Αν ένα παλιό αεροπλάνο είναι ελεγμένο και συντηρημένο, πετάει σαν καινούριο»
«Δεν ήταν ιδανικές συνθήκες. Φαίνεται ότι ήταν», ξεκαθάρισε ο ταξίαρχος εν αποστρατεία και επισήμανε: «Είχαν σβήσει μισό βουνό, μου είπε ο γιος μου, που κινδύνευε να πάει σε ένα χωριό και τους έστειλαν εκεί. Αυτή ήταν η τελευταία ρίψη και θα έφευγαν μετά για επιστροφή, για προσγείωση».
«Όσο παλιό κι αν είναι ένα αεροπλάνο, όταν είναι ελεγμένο, όταν είναι συντηρημένο, πετάει και αποδίδει όπως ακριβώς όταν είναι καινούριο. Το πρόβλημα τους είναι ότι κατά τη χρήση τους παρουσιάζει συχνές βλάβες, όπως ένα αυτοκίνητο», ανέφερε ο κ. Κρασσάς.
Είπε δε καταληκτικά: «Από τη στιγμή που συντηρείται το αεροπλάνο, υπογράφει ο μηχανικός πτήσεων ότι είναι "οκ", το παίρνει ο χειριστής, το δοκιμάζει πριν την απογείωση, όλα τα συστήματά του, τους κινητήρες του τα πηδάλιά του, τα πάντα και είναι "οκ" και απογειώνεται, το αεροπλάνο είναι μια χαρά και πετάει όπως πρέπει».
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.