Μενού
  • Α-
  • Α+

Πλήγμα στην αιγυπτιακή οικονομία προκάλεσε η απόφραξη της διώρυγας του Σουέζ από το πλοίο Ever Given με το κόστος να υπολογίζεται σε σχεδόν 10 δισ. δολάρια.

Έως 20.000 κυβικά μέτρα (706.000 κυβικά πόδια) άμμου στο κανάλι του Σουέζ πρέπει να αφαιρεθούν για να απελευθερωθεί το γιγαντιαίο πλοίο εμπορευματοκιβωτίων που έχει κολλήσει εκεί από την Τρίτη, σύμφωνα με τις αρχές του καναλιού.

Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που προσάραξε στην διώρυγα του Σουέζ παραμένει καθηλωμένο και οι επιχειρήσεις για την αποκόλλησή του συνεχίζονται.

Οι εκσκαφείς πρέπει να σκάψουν σε βάθος 12-16 μέτρων στην άμμο για να απελευθερωθεί το πλοίο και να μπορεί να μετακινηθεί. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία σε ανακοίνωσή της ζήτησε συγγνώμη για την χρονοβόρα διαδικασία και το κλείσιμο της διώρυγας. 

Ο ανώτερος κυβερνήτης του καναλιού δήλωσε στο CNN την Τετάρτη ότι το να επιπλεύσει ξανά το τεράστιο σκάφος είναι «τεχνικά πολύ περίπλοκο»  και μπορεί να χρειαστεί ημέρες.

Μια ομάδα εμπειρογνωμόνων διάσωσης από την ολλανδική Smit Salvage και την ιαπωνική Nippon Salvage, που έχουν εργαστεί σε αρκετές παρόμοιες επιχειρήσεις υψηλού προφίλ στο παρελθόν, έχουν διοριστεί για να βοηθήσουν την Αρχή του καναλιού του Σουέζ, ώστε να ξεμπλοκάρει το πλοίο, δήλωσε η ναυλωτική εταιρεία Evergreen Marine σε δήλωσή της. 

Ωστόσο, κάθε μέρα που περνάει έχει υψηλό κόστος για εταιρείες και χώρες των οποίων το εμπόριο έχει συγκρατηθεί από το αδιέξοδο. Περίπου το 12% του όγκου του παγκόσμιου εμπορίου διέρχεται από τη διώρυγα του Σουέζ και συνήθως διακινεί περίπου 10 δισεκατομμύρια δολάρια ημερησίως σε φορτίο.

 Πάνω από 18.800 πλοία με καθαρή χωρητικότητα 1,17 δισεκατομμυρίων τόνων πέρασαν από το κανάλι κατά τη διάρκεια του 2020. Αυτό είναι κατά μέσο όρο 51,5 πλοία την ημέρα.

«Όχι μόνο τα εμπορεύματα στο Ever Given θα καθυστερήσουν σοβαρά το ταξίδι τους, αλλά και εκατοντάδες άλλα πλοία επηρεάζονται επίσης. Η ζημιά που προκλήθηκε στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού θα είναι σημαντική», δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας της ICS Guy Platten.

Οι ειδικοί ανησυχούν ότι εάν το πλοίο δεν ελευθερωθεί σύντομα, το logjam θα μπορούσε να επηρεάσει την αγορά πετρελαίου, τις τιμές αποστολής και εμπορευματοκιβωτίων, οδηγώντας σε αύξηση του κόστους των καθημερινών αγαθών.

Πηγή: CNN 

 
 
Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.