Μενού
  • Α-
  • Α+

Οι αυξήσεις που παρατηρούνται σε μία σειρά από βασικά προϊόντα, στα ράφια των σούπερ μάρκετ έρχονται να προσθέσουν ένα επιπλέον κόστος στους προϋπολογισμούς των νοικοκυριών. Την ίδια στιγμή οι καταναλωτές παρατηρούν, όπως τονίζει χαρακτηριστικά ο ΙΝΚΑ, μια νέα τακτική που έχει να κάνει με την ποσότητα αλλά και με τις προσφορές που παραδοσιακά υπήρχαν. Εταιρίες προχωρούν σε μείωση της ποσότητας των προϊόντων τους, διατηρώντας την ίδια τιμή, ανεβάζοντας ουσιαστικά το κόστος δίχως όμως αυτό να «αποδεικνύεται» από τους αριθμούς.

Διαβάστε ακόμη: «Σπίτι μου»: Τα κριτήρια για τα δάνεια και τα μέτρα αγοράς κατοικίας - Οι δικαιούχοι του προγράμματος

Απορρυπαντικά, χαρτικά, τρόφιμα όπως οι μαργαρίνες, τα μακαρόνια και οι κονσέρβες, πωλούνται πλέον σε μικρότερες συσκευασίες έχοντας όμως την ίδια τιμή πριν προχωρήσουν σε μείωση. «Το θέμα δεν είναι αν αυτό είναι νόμιμο, αλλά ηθικό. Πας να αγοράσεις ένα προϊόν για παράδειγμα απορρυπαντικό που έκαναν 13 ευρώ οι 90 μεζούρες. Σήμερα στην ίδια ίδια συσκευασία και πάλι με τιμή στα 13 ευρώ, υπάρχουν 70 μεζούρες. Αντίστοιχα και στα συσκευασμένα τρόφιμα, στα παξιμάδια, στα κρουασάν, στα πατατάκια. Ακόμα και στα σφουγγάρια για την κουζίνα έχουν μειώσει το μέγεθός τους» λέει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ, Γιώργος Λεχουρίτης στην ΕΡΤ. Μάλιστα χαρακτηρίζει τη συγκεκριμένη τακτική ως «παραπλάνηση, νόμιμη μεν, του καταναλωτή». Επί της ουσίας πρόκειται για ακρίβεια που δεν φαίνεται στο ράφι, με αποτέλεσμα να συγκρατείται μεν ο πληθωρισμός, αλλά στην πραγματικότητα να είναι μεγαλύτερος.

Σταματούν τις προσφορές

Την ίδια στιγμή έρχεται και στην Ελλάδα η διάθεση να σταματήσουν οι προσφορές. Προϊόντα που υπήρχαν μέχρι τώρα σε πακέτα του 1+1 ή του 2+1 τείνουν να εξαφανιστούν από τα ράφια, αλλά ακόμη χειρότερα πολλές φορές αποδεικνύεται πως δεν είναι καν προσφορά, καθώς μπορεί ένα μεμονωμένο προϊόν να «βγαίνει» σε χαμηλότερη τιμή σε σχέση με εκείνο που περιλαμβάνεται σε ένα πακέτο προσφοράς. Ο κ. Λεχουρίτης, μάλιστα ανέφερε μία καταγγελία που έγινε και δείχνει την ακρίβεια που υπάρχει πλέον στην αγορά. Οπως ανέφερε καταναλωτής κατήγγειλε αύξηση σε βρεφικό ειδικό γάλα, της τάξης του 150% μέσα σε λίγες ημέρες. Από τα 14 ευρώ που πωλούνταν έφτασε στα 29 με 34 ευρώ. «Αδιανόητη η αύξηση της τιμής» σχολίασε.

Μεγάλες οι αυξήσεις και στα κρεοπωλεία

Χαρακτηριστικές είναι επίσης οι αυξήσεις που παρατηρούνται στα κρέατα και συνολικά στα είδη κρεοπωλείου. Σύμφωνα μα τα στοιχεία που παρουσίασε το MEGA to μοσχαράκι από τα 8.50 – 9€ φτάνει τα 13 – 15€, το κοτόπουλο από τα 2 – 2,5€ φτάνει τα 3,50 – 4 και το χοιρινό από τα 3,50 – 5 φτάνει τα 5 – 7€ το κιλό. Η επιβάρυνση στο μέσο οικογενειακό τραπέζι που θα αγόραζε από 2 κιλά κρέας από το κάθε είδος είναι αδιανόητα ψηλή. Μία οικογένεια που έδινε για κρέας 27€ την εβδομάδα τώρα δίνει έως και 52€, μία αύξηση πάνω από 90%. Τον μήνα η επιβάρυνση μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 100 ευρώ και αυτό χωρίς να υπολογίζονται και τα αυξημένα κόστη για να πάει και να γυρίσει κανείς από τα ψώνια αλλά και από το αυξημένο κόστος ενέργειας για να μαγειρέψει κανείς στο σπίτι.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA