Στα ύψη βρίσκεται η τιμή της βενζίνης, ειδικά σε μία περίοδο που οι πολίτες έχουν αυξημένες ανάγκες μετακίνησης για τις θερινές τους διακοπές.
Ο αντιπρόεδρος Συνδέσμου Πρατηριούχων και Εμπόρων Καυσίμων, Γιώργος Ασματόγλου, μίλησε στο MEGA και εξήγησε τους λόγους της αύξησης στην τιμή ενώ ανέφερε ότι στα αστικά κέντρα θα φτάσει τα 2 ευρώ.
«Από τις 15 Ιουλίου έως σήμερα είχαμε σημαντικές αυξήσεις στα καύσιμα. Οι τιμές που βλέπουμε στο διυλιστήριο έρχονται απέξω και είναι για τις χώρες της νότιας Ευρώπης. Η αύξηση, συγκριτικά με το εξωτερικό, είναι δυσανάλογη σε σχέση με τις διεθνείς τιμές του πετρελαίου. Μέσα σε ένα μήνα είχαμε 11,5 λεπτά αύξηση στο διυλισμένο προϊόν. Να σας πω πως οι αυξήσεις, βάσει των μέσων τιμών που έχει ανακοινώσει το υπουργείο Ανάπτυξης, είναι 8,5 λεπτά.
Άρα έχουν απορροφηθεί περίπου 3 λεπτά από τους πρατηριούχους. Αντίθετα το πετρέλαιο είχε 14,5 λεπτά αύξηση μέσα σε ένα μήνα. Αυτή τη στιγμή η μέση τιμή στην Αθήνα είναι 1,97-1,98 ευρώ. Αν συνεχιστεί αυτό στα μεγάλα αστικά κέντρα θα φτάσει τα 2 ευρώ. Τις επόμενες μέρες φαίνεται να υπάρχει μία σταθεροποίηση στις τιμές».
«Κερδοσκοπικά παιχνίδια»
Αναφορικά με την τιμή της βενζίνης στα νησιά, ο κ. Ασματόγλου ανέφερε πως τα νησιά επιβαρύνονται πάρα πολύ, λόγω των μεταφορών.
«Το μεταφορικό ισοδύναμο είναι μόνο για τους μόνιμους κάτοικους, όχι για τους επισκέπτες ή τους τουρίστες, και είναι περίπου 2 λεπτά ανά λίτρο. Το κακό είναι πως κάθε χρόνος που περνάει είναι όλο πιο αποδυναμωμένη είναι η τσέπη του Έλληνα καταναλωτή. Μειώνεται η αγοραστική του δύναμη. Υψηλές τιμές βλέπουμε και στις νησιωτικές περιοχές αλλά και στις ηπειρωτικές».
Τα αίτια της αύξησης
Όσον αφορά τα αίτια της αύξησης της τιμής, ο κ. Ασματόγλου ανέφερε πως αυτές οι τιμές «έρχονται απέξω και αφορούν κερδοσκοπικά παιχνίδια».
«Θεωρώ πως εάν πάρουμε ως βάση τις διεθνείς τιμές του πετρελαίου, η διαφορά είναι πολύ μεγάλη για την τόσο μεγάλη αύξηση του τελευταίου διαστήματος. Επειδή αυτές οι τιμές βγαίνουν απέξω, αυτά είναι κερδοσκοπικά παιχνίδια, τα οποία δεν αγγίζουν τον ελλαδικό χώρο, αλλά ποντάρουν στο χρηματιστήριο του πετρελαίου, τα οποία είναι σύνηθες φαινόμενο».
Σύμφωνα με τον κ. Ασματόγλου, το κράτος εισπράττει από τους έμμεσους φόρους και βασίζεται πάνω στον ειδικό φόρτο κατανάλωσης όπως και στον ΦΠΑ.
«Αίτημα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων και Εμπόρων Καυσίμων είναι να μειωθεί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης αλλά είναι και αίτημα του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, για να περιοριστεί το φαινόμενο της υψηλής τιμής. Όμως, όλα έχουν ανέβει, τρέχει ένας πληθωρισμός με 13%, αυτό που έχει υποχωρήσει μόνο είναι το καύσιμο.
Πράγματι υπάρχει πρόβλημα και με κάποιο τρόπο πρέπει να λυθεί, και όχι με τα fuel pass. Δεν λύνεται το πρόβλημα με αυτό αλλά με μειώσεις τιμών. Οι προβλέψεις που έχουμε για τις επόμενές τρεις μέρες είναι κάπως αισιόδοξα όσον αφορά την τιμή που έχει σήμερα. Ίσως στα μεγάλα αστικά κέντρα να ξεπεράσει τα 2 ευρώ», κατέληξε ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.