Μενού
Σκηνή από την ταινία «Poor Things»
Σκηνή από την ταινία «Poor Things» | (Searchlight Pictures)
  • Α-
  • Α+

«Η Μπέλα έχει πολλά να ανακαλύψει» λέει η Μπέλα, ο χαρακτήρας που υποδύεται η Έμα Στόουν στην ταινία Poor Things, αναφερόμενη -σε σπαστά αγγλικά- στον εαυτό της σε τρίτο πρόσωπο λίγο πριν ξεκινήσει η σκηνή με τον χορό της που έγινε viral.

Η Μπέλα ενηλικιώνεται με γρήγορους ρυθμούς. Το επιστημονικό πείραμα του Dr. Godwin Baxter (Willem Dafoe), η Μπέλα, είναι κάπου ανάμεσα σε κορίτσι και γυναίκα: Έχει το σώμα μιας κάποτε νεκρής γυναίκας από το βικτοριανό Λονδίνο, αλλά τον εγκέφαλο του αγέννητου παιδιού αυτής της γυναίκας. Το αποτέλεσμα είναι μια γυναίκα που είναι σωματικά και ανατομικά ενήλικη, αλλά πνευματικά βρίσκεται κάπου ανάμεσα σε παιδί και έφηβη - όπως αποδεικνύεται από την ακατάληπτη ομιλία της και την έντονη ικανότητα για παιδικό θαυμασμό.

Λίγο μετά το σχόλιό της κατά τη διάρκεια ενός δείπνου στη Λισαβόνα, μια μπάντα αρχίζει να παίζει παράφωνη μουσική. Η Μπέλα ορμά στην πίστα - αν και η κίνησή της μοιάζει περισσότερο με καλπασμό, προς μεγάλη απογοήτευση του ενίοτε εραστή της, του κακόφημου δικηγόρου Duncan Wedderburn (που υποδύεται ο Μαρκ Ράφαλο).

Ακολουθεί ένα «χορευτικό παιχνίδι γάτας και ποντικιού», όπως περιγράφει το Business Insider, καθώς η Μπέλα εναλλάσσεται ανάμεσα στο να απολαμβάνει τη δύναμη της σωματικής της δύναμης και στο να αποκρούει τον Wedderburn, ο οποίος προσπαθεί απεγνωσμένα να τιθασεύσει τις πιο εξωφρενικές κινήσεις και τα ξεσπάσματά της.

 

Η χορογράφος της ταινίας, Κοστάνσα Μάκρας, μίλησε στο Business Insider και αρχικά ανέφερε ότι κανείς δεν περίμενε ότι ο χορός θα γίνει viral και ανέλυσε πώς γυρίστηκε η σκηνή. «Ο Γιώργος Λάνθιμος που έστειλε το σενάριο και αυτό ήταν πολύ ωραίο γιατί δεν ήταν μόνο η σκηνή», δήλωσε η Κοστάνσα Μάκρας . «Η ανάγνωση ολόκληρου του σεναρίου έδωσε το πλαίσιο για να φανταστείς τι κάνεις».

Ο Λάνθιμος της έστειλε τρία κομμάτια μουσικής που σκεφτόταν να χρησιμοποιήσει για τη σκηνή, τα οποία είχαν όλα πορτογαλικό ήχο, καθώς η σκηνή θα διαδραματιζόταν στη Λισαβόνα. Έτσι, η Κοστάνσα Μάκρας έψαξε την πορτογαλική λαογραφία για έμπνευση.

«Ο Γιώργος είπε ότι ήθελε τα πράγματα να είναι ακριβή», είπε η Κοστάνσα Μάκρας. «Όπως και στην ταινία "The Favourite", έπρεπε να βρει έναν χορό που να είναι αυτοκρατορικός αλλά όχι πραγματικά. Έτσι, για αυτό, ήταν να φέρει μια αθωότητα του πορτογαλικού φολκλόρ. Αυτή ήταν η βάση του χορού της Μπέλα και του Ντάνκαν».

Στη συνέχεια η Κοστάνσα Μάκρας συγκέντρωσε μια ομάδα χορευτών της και έπιασε δουλειά. Ξεκίνησε χωρίς τη μουσική που της είχε σταλεί, και στη συνέχεια την ενσωμάτωσε σταδιακά. Μετά από μερικές εβδομάδες, ο Λάνθιμος έδωσε τα σχόλιά του.

«Αλλάξαμε μερικά πράγματα, έβγαλε μερικά πράγματα, η απόφαση ήταν αρκετά γρήγορη» είπε. «Ο Γιώργος είναι ξεκάθαρος για το τι του αρέσει και τι δεν του αρέσει»

Δύο εβδομάδες πριν από την έναρξη των γυρισμάτων, η Κοστάνσα Μάκρας δούλευε με τους ηθοποιούς πάνω στη σκηνή για δύο ώρες κάθε μέρα. Ένας από τους χορευτές της χόρευε με την Έμα Στόουν και ένας άλλος με τον Μαρκ Ράφαλο. Η Κοστάνσα Μάκρας επέβλεπε τους χορούς και έδινε σημειώσεις όταν χρειαζόταν. Στη συνέχεια, τελικά, οι δύο πρωταγωνιστές χόρευαν μαζί.

Η Κοστάνσα Μάκρας είπε ότι και οι δύο έμαθαν γρήγορα, αλλά ήταν σαφές ότι ο Ράφαλο είχε λιγότερη αυτοπεποίθηση από τους δύο. «Ο Μαρκ φοβόταν λίγο τον χορό στην αρχή. Αλλά δούλεψε πολύ σκληρά για να το πετύχει και αυτό φαίνεται, γιατί ο χορός φαίνεται φυσικός».

Εν τω μεταξύ, η Έμα Στόουν αισθανόταν τόσο άνετα που άρχισε να προσθέτει στον χορό. «Η Έμμα πρότεινε εκείνο το σημείο στην αρχή, όταν ανεβαίνει στην πίστα και αρχίζει να στριφογυρίζει» είπε η Μάκρας. «Από ένα σημείο και μετά, οι δυο τους άρχισαν να κάνουν δικό τους το χορό, επειδή τον είχαν κάνει τόσο συχνά».

«Η σκηνή γυρίστηκε 60 φορές»

Όταν ήρθε η ώρα να γυριστεί ο χορός, η Κοστάνσα Μάκρας ήταν σίγουρη ότι οι πρωταγωνιστές θα τα πήγαιναν περίφημα. Αλλά δεν ήταν σίγουρη για τους υπόλοιπους ηθοποιούς της σκηνής.

Η Κοστάνσα Μάκρας είπε ότι κανένας από τους ανθρώπους που εμφανίζονται στην οθόνη στη σκηνή του χορού δεν είναι πραγματικοί χορευτές- ο Λάνθιμος αρέσκεται στο να επιλέγει τους κομπάρσους του με βάση την εμφάνιση που αναζητά, όχι με βάση τις χορευτικές τους ικανότητες. Αυτό σήμαινε ότι η Κοστάνσα Μάκρας θα έπρεπε να περάσει τα βήματα και με τους κομπάρσους.

Στην πίστα οι κομπάρσοι κάνουν τον δικό τους χορό, αλλά υπάρχουν στιγμές που όλοι μαζί, συμπεριλαμβανομένων των Στόουν και Ράφαλο, χορεύουν συγχρονισμένα μαζί. Ο συντονισμός των κομπάρσων ήταν μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της χορογράφου.

«Ο βοηθός μου τους έδινε κυριολεκτικά τα βήματα κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων. Έδωσα ένα όνομα σε κάθε βήμα, ώστε να ξέρουν τι θα συμβεί στη συνέχεια. Κάποια πράγματα θα επαναλαμβάνονταν, κάποια άλλα όχι. Ήταν δύσκολο να το ακολουθήσουν. Έτσι ο βοηθός μου φώναζε "Πόδι!" και μετά "Στήθος!" και απλά επαναλάμβανε και επαναλάμβανε ώστε όλοι να είναι συγχρονισμένοι, και αυτό λειτούργησε» ανέφερε η χορογράφος.

Αν και η σκηνή διαρκεί μόλις δύο λεπτά, η χορογράφος είπε ότι τα γυρίσματα διήρκεσαν μια ολόκληρη μέρα. «Χρειάστηκαν περισσότερες από 12 ώρες για να γυριστεί. Την κάναμε περισσότερες από 60 φορές« ανέφερε η Κοστάνσα Μάκρας. Άξιο αναφοράς είναι ότι η Κοστάνσα Μάκρας είχε συνεργαστεί ξανά με τον Λάνθιμο για την ταινία η Ευνοούμενη.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA